آهن نیک

فروش آهن آلات ساختمانی

آهن نیک

فروش آهن آلات ساختمانی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پس از انتشار خبر سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و اتمام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر، بازار های مختلف کشور از جمله بازار فولاد ادامه راه خود را محتاطانه طی نمودند. به گزارش آهن آیرون در اخبار بازار آهن، در شرایطی این اتفاقات رخ داده است که موضوع تحریم پتروشیمی تاثیری معکوس بر بازار فولاد گذاشته است و موجب کاهش نرخ دلار شده است که نتیجه آن کاهش نرخ دلار بوده است.

وضعیت بازارآهن آلات شور کاملا غیرقابل پیش بینی شده است چرا که پیش از این انتظار می رفت پس از پایان یافتن تعطیلات در روز های آخر خرداد ماه شاهد افزایش تقاضای خرید و در نتیجه آن افزایش قیمت ها باشیم اما در حال حاضر با توجه به اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده است بازار فولاد کشور وارد فاز کاهشی شده است. با شروع هفته جدید، بازار فولاد انطور که انتظار می رفت عمل نکرده و در مداری خلاف جهت انتظارات پیش رفته است.

یکی دیگر از عوامل عدم تحرک بازار آهن الات را می توان عدم تقاضای واقعی از حدود سه ماه گذشته عنوان کرد. از طرفی دیگر وجود محدودیت های صادراتی که دولت لحاظ کرده است موجب شده تا محصولات فولادی در انبارهای خصوصی انباشته شود. از سویی دیگر وزارت صمت برای کنترل کردن بازار قیمت ها را به صورت دستوری در بورس کالا اعلام می کند که همین امر باعث می شود تا قیمت های واقعی در بازار کشف نشود.

 

  • آهن آیرون
  • ۰
  • ۰

طی روزهای اخیر با وجود کاهش تقاضای واقعی در بازار داخلی خرید میلگرد و همچنین قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، قیمت میلگرد آجدار بطور میانگین در حدود 4300 تومان اعلام شده و نرخ آن با جود شرایط فعلی بیش از این کاهش نیافته است. اکثر کارشناسان دلیل این امر را تقاضای زیاد بین 8 تا 9 درصدی در بورس کالا می دانند که موجب شده تا قیمت های این محصول در بازار داخلی پایین تر از 4650 تا 4750 تومان اعلام نگردد.

به گزارش آهن نیک در اخبار بازار آهن ، بررسی ها نشان می دهد سه عامل زیر بر عدم کاهش قیمت های داخلی تاثیر گذار بوده اند. عامل ابتدایی را می توان حمایت حداکثری تولید کنندگان بخش خصوصی از قیمت های فعلی عنوان کرد. چرا که این روزها هزینه تولید محصولات فولادی برای تولید کنندگان بخش خصوصی از دیگر بخش های دولتی و نیمه دولتی بیشتر بوده است که همین امر موجب شده تا اکثر تولید کنندگان بخش خصوصی مانع کاهش قیمت آهن آلات در بازار و بورس شوند.

عامل دوم را می توان فاصله قیمت های بورس کالا و کف بازار دانست. در حقیقت برای کسب سود بیشتر نقدینگی ها را به سمت خرید از بورس کالا سوق داده اند. چنانچه زمانی قیمت های کف بازار دیگر جذابیتی برای حضور نقدینگی نداشته باشد، آنگاه نقدینگی از بازار جدا شده و موجب می شود تا نقش بنکداران در بازار کمرنگ شود. عامل سوم بازدارنده تغییر مسیر نرخ دلار نیمایی و به طور کلی تغییر استراتژی دولت در نرخ حوالجات ارزی و متعاقب آن تغییر خروجی اعداد و ارقام در محاسبات تعریف شده شیوه‌ نامه های اخیر تنظیم بازار فولاد بر اساس این گزاره ها می باشد.

اگرچه طی روزهای اخیر اعلام تحریم فولاد ایران توسط امریکا خود به تنهایی تاثیر بسزایی بر افکار عمومی و در نهایت بازار فولاد ایران گذاشته است اما در عمل گزارشات بدست آمده از حوزه‌ های صادراتی، این تحریم ها را تا حدودی کم اثر نشان داده و ثابت می کند که فولاد ارزان ایران همیشه خریدار خود را دارد.

  • آهن آیرون
  • ۰
  • ۰

در اولین روز از هفته جاری با توجه به تعطیلات بلند مدت پیش رو، بازارآهن آلات کشور روندی نزولی را در پیش گرفت. به گزارش آهن نیک در اخبار بازار آهن ، قیمت آهن آلات 50 تا 120 تومان کاهش یافت. این در حالی است که در بخش میلگرد ها کارخانه های ظفربناب ، شاهرود ، سیادن ابهر، امیرکبیرخزر، بردسیرکرمان و ... قیمت میلگرد خود را کاهشی اعلام نمودند. دیگر کارخانه های خرید میلگرد از قبیل آناهیتای گیلان و حسن رود قیمت محصولات فولادی خود را ثابت اعلام کردند.

بخش قوطی پروفیل نیز از این کاهش قیمت ها مستثنا نبوده، قیمت پروفیل تهران شرق پس از 50 تومان کاهش به 6900 تومان رسید. در این میان شاهد ثبات قیمت قوطی آهن جهان پروفیل بوده ایم. کارخانه صدرا پروفیل نیز همانند تهران شرق اقدام به کاهش قیمت نموده و پروفیل های خود را با قیمت 6750 تومان به فرش می رساند. خبر های بازار آهن حاکی از ثبات نسبی قیمت نبشی و ناودانی می باشد. تا بدین لحظه دو کارخانه ناب تبریز و مگااستیل نرخ نبشی و ناودانی های خود را اعلام نموده اند که آمار های بدست آمده نشان دهنده ثبات قیمت این دو محصول فولادی می باشد.

قیمت تیرآهن در انبار تهران نیز با کمی کاهش در مقایسه با هفته گذشته اعلام گردید. در حال حاضر قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان برای سایز 20 در انبار تهران 1460000 تومان اعلام شده است. تیرآهن فایکو و آریان فولاد نیز درب انبار در حدود 20 تومان کاهش یافته است. با توجه به تعطیلی نسبی بازار در هفته جاری، احتمال افزایش قیمت در روز های آتی بسیار پایین می باشد و اکثر کارشناسان خبر از کاهش قیمت ها در هفته جاری را داده اند.

  • آهن آیرون
  • ۰
  • ۰

آمار بدست آمده از وضعیت بازار آهن در اولین روز از اولین هفته خردادماه حاکی از کاهش قیمت آهن آلات می باشد. به گزارش آهن نیک در اخبار بازار آهن، قیمت میلگرد، قوطی پروفیل همچنین نبشی ناودانی تا اواسط روز جاری کاهشی اعلام شده است و هنوز خبری از اعلام قیمت تیرآهن و ورق ها نمی باشد. در حال حاضر قیمت میلگرد اجدار در بازه 4900 تا 5100 از سوی کارخانه های تولیدی اعلام شده است.

قیمت قوطی پرفیل نیز در بازه 6850 تا 7000 تومان اعلام شده است. کارخانه جهان پروفیل قوطی آهن ضخامت 2 میل خود با قیمت 7000 تومان معامله کرده است. نبشی و ناودانی ها نیز از این قضیه مستثنا نبده و نرخ هایشان در اولین روز هفته با کاهش اعلام شد. با تجه به شرایط بوجود آمده در بازار آهن الات و رند کاهشی قیمت آهن ، پیش بینی می شود این کاهش قیمت در بخش تیرآهن و ورق ها نیز دیده شده و تا پایان روز دیگر شاهد نوسانی در قیمت محصولات فولادی نباشیم. به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه، با توجه به روند فعلی در اولین روز هفته، احتمال ادامه این روند تا واسط هفته وجود دارد و نرخ محصولات فولادی با افت بیشتری مواجه خواهد شد. 

 

  • آهن آیرون