آهن نیک

فروش آهن آلات ساختمانی

آهن نیک

فروش آهن آلات ساختمانی

  • ۰
  • ۰

 

میلگرد آجدار یکی از مهم ترین مقاطع آهنی می باشد که در بسیاری از صنایع از جمله صنعت ساختمان کاربرد دارد. میلگردهای آجدار در انواع متفاوتی تولید می شوند که تفاوت آن ها در میزان آج روی میلگرد ها می باشد. میلگرد های A3 و A4 بیشترین میزان آج را دارا هستند که اغلب در ساخت تیرچه بتی، اسکلت فلزی، ساخت فوندانسیون و... استفاده می شود. این میلگرد ها بدلیل مقاومت بالا و خشک بودن، قابلیت خمکاری و جوشکاری ندارند.
از دیگر انواع میلگرد آهن می توان به سری A2 اشاره نمود که در مقایسه با دو نوع بالا دارای آج کمتری می باشد. از این نوع میلگرد ها بدلیل وجود آج کمتر و همچنین قابلیت خمکاری و جوشکاری در آن ها اغلب برای ساخت خاموت،رابیتس و... استفاده می شود. میلگرد های A1 که در بازار با نام میلگرد ساده نیز شمناخته می شود بدون آج می باشد. که بهترین نوع میلگرد برای جوشکاری و خمکاری است.


کارخانه های ذوب اهن اصفهان، میلگرد امیرکبیرخزر، کارخانه ظفربناب، کارخانه سیادن ابهر، میلگرد شاهرود و... همگی تولید کننده میلگرد های آجدار بوده که اغلب A2 و A3 تولید می کنند. کارخانه کویر کاشان یکی از تولید کنندگانی است که همه انواع میلگرد را در خط تولید خود دارد.
میلگرد ها براساس قطر طبقه بندی می شوند. از قطر 8 میل تا 40 میل میلگرد ها تولید می گردند. ضخامت 8 تا 12 میل اغلب از نوع A2 ساخته می شوند. اگرچه میلگرد 10 و 12 A3 نیز در بازار یافت می شود. تا ضخامت 32 میل A3 بوده و تا 40 میل آن از نوع A4 تولید می شود.
میلگرد ها به دو صورت شاخه و کلاف در خط تولید قرار میگیرند. بدین صورت که میلگرد های 8 میل به بالا با توجه به ضخامت بالایی که دارند تنها بصورت شاخه تولید می گردند که استاندارد طول شاخه هایشان 6 متر می باشد. میلگرد های 8 میل به پایین که 6.5 می باشد بصورت کلاف تولید میگردد و بصورت طول درخواستی به دست مصزف کننده می رسد.

نحوه خرید میلگرد آجدار

خرید میلگرد آجدار در بازار هم بصورت شاخه و هم بصورت بندل امکان پذیر می باشد. البته قیمت میلگرد برحسب کیلوگرم اعلام می گردد و با توجه به وزن هر شاخه و یا بندل خریدار موظف به پرداخت مبلغ نهایی می باشد. بندل های میلگرد اجدار اغلب بصورت 2 تنی در بازار عرضه می گردد که تعداد شاخه در هر بندل با توجه به سایز آن ها متفاوت است.

  • ۹۸/۰۴/۲۹
  • آهن آیرون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی