آهن نیک

فروش آهن آلات ساختمانی

آهن نیک

فروش آهن آلات ساختمانی

  • ۰
  • ۰

بهرام سبحانی، رئیس انجمن فولاد ایران در گفتگویی با اشاره به وضعیت بورس کالا کشور اظهار داشت: شفاف ترین بازار کالایی کشور، بورس کالا می باشد که در همین راستا انجمن فولاد کشور نیز خواهان افزایش عرضه محصولات فولادی در بورس است. به گزارش آهن آیرون در اخبار بازار آهن ، طی سال های اخیر، عرضه محصولات فولادی در بورس کالا موجب شده تا قیمت ها در بازار واقعی تر شده و میزان سود تولیدکنندگان بیشتر شود و سود اصلی به تولیدکننده رسد.

که به دنبال آن شاهد حذف واسطه گری و دلال بازی در این بازار بوده ایم. بهرام سبحانی در ادامه افزد: خروج قیمت ها از حیطه نرخ گذاری دلتی زمانی رخ داد که مکانیسم بورس کالا در بازار راه اندازی شد. پس از راه اندازی بورس کالا در بازار، میزان انگیزه تولیدات در بازار نیز با افزایش مواجه گردید. وی در ادامه اظهار داشت: معترض بودن برخی از گروه ها به بورس کالا امری کاملا طبیعی می باشد زیرا در سال های گذشته میزا سود دلالان از تجارت فولاد از سود تولیدکنندگان فولاد بیشتر بوده است اما طی سال های اخیر بورس کالا باعث شده تا میزان شفافت معاملات در بازار بیشتر شده و سد دلالان را با کاهش مواجه کرده است در نتیجه نارضایتی و تلاش برخی از گروه ها در راستای حذف بورس کالا دور از انتظار نیست.

پس از ورود فولاد به بورس کالا شاهد افزایش دلگرمی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این صنعت بوده ایم. در شرایط فعلی با توجه به افزایش میزان تولید فولاد داخلی و حجم بالای عرضه در مقایسه با نیاز بازار داخلی، نباید هیچگونه محدودیتی و معاملات بورس کالا وجود داشته باشد و باید به بازار اجازه دا تا عرضه و تقاضا قیمت های واقعی را تعیین کنند. در حال حاضر وضعیت بازار آهن الات کشور بگونه ای است که هر روزه شاهد نوسانات غیرمنتظره ای در این بازار هستیم.

خبر های بازار آهن حاکی از کاهش نسبی قیمت روز آهن آلات در هفته جاری می باشد. با توجه به محدودیت صادرات، احتمالا با افزایش عرضه مواجه خواهیم شد که همین امر کاهش قیمت ها را در بازار آهن آلات به دنبال خواهد داشت. در حال حاضر بازار اهن شادآباد روند کاهشی را دنبال می کند که پیش بینی می شود این روند ادامه دار باشد.

  • ۹۸/۰۲/۲۸
  • آهن آیرون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی